پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی | پرینت سه بعدی | چاپگر سه بعدی

پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی | پرینت سه بعدی | چاپگر سه بعدی

پرینت سه بعدی | چاپگر سه بعدی | پرینتر سه بعدی

تلفن ثابت : 88175509 -88175490
تلفن همراه :09126091537 - 09123056215
شماره تلگرام : 09905291209
فاکس : 88176679

آدرس شرکت:تهران-خیابان شهید بهشتی-خیابان مفتح شمالی-کوچه دهم-پلاک 2-واحد 13
Web Site: www.arka3dprint.com
E-mail:
info@arka3dprint.com     

instgram

به صفحه اجتماعی ما در اینستاگرام بپیوندید

 


طراحی سایت  | طراحی وب سایت

پرینتر سه‌ بعدی چیست

پرینترهای سه بعدی به عنوان تولیدکنندگان ذره‌ای یا لایه‌ای نیز شناخته می‌شوند، زیرا اساس کار آن‌ها بدین گونه است که محصول موردنظر ما را به‌صورت لایه به لایه بر روی یکدیگر می‌سازد تا درنهایت به محصول درخواستی برسد، البته بزرگ‌ترین ویژگی این محصول نسبت به روش‌های سنتی دقت بالا و سرعت بیشتر و هدر رفت ماده اولیه خیلی کمتر است.

البتهدر مورد کاربردهای این‌گونه پرینترها باید عرض شود که آن‌ها هم‌اکنون در بسیاری از صنایع در حال خدمت‌رسانی هستند ولی مقیاس کار آن صنایع بسیار کوچک است، از پرینتر سه بعدی بهدلیل کنترل و طرز کار سخت آن‌ها معمولاً برای ساختن نمونه‌های اولیه محصولات مورداستفاده قرار می‌دهند و در خط تولید کارخانه‌ها کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

امروزهبا فعال شدن شرکت‌های تکنولوژی در این زمینه ما شاهد ساخته‌شدن مدل‌های خانگی این نوع پرینترها هستیم که البته هنوز جای خود را به آن صورتی که باید بین مصرف‌کنندگان خانگی باز نکرده است.

حالشما لحظه‌ای پیش خود فکر کنید که در صورت داشتن چنین محصولاتی قادر به انجام چه‌کارهایی می‌شدید! دیگر شما بجای خریدهای اینترنتی برخی از کالاها می‌توانید محصول موردنظر خود را با تغییرات و اصلاحات دلخواه خود در اتاق شخصیتان تولید کنید و از آن لذت ببرید.

پرینترهای سه بعدی چگونه کار می‌کنند

در مورد چگونگی کارکرد این دستگاه‌ها و تفاوت اساسی آن‌ها با دستگاه‌های CNC (دستگاه‌های کنترل عددی) نیز بایستی گفت که پرینتر سه بعدیعمدتاً از روش استفاده از مواد مذاب برای ساختن محصول نهایی استفاده می‌کنند ولی دستگاه‌های CNC عمدتاً از طریق برش یا جدا کردن بخشی از یک محصول کلی برای رسیدن به محصول نهایی استفاده می‌کنند.

 
ادامه مطلب ...

چاپگرهای سه بعدی

ماشین های هوشمند تولید کننده چاپگر سه بعدی در ایران

قدمت چاپگرهای سه بعدی در جهان کمتر از بیست سال است. این چاپگرها در صنایع مختلف کاربرد دارند وماشین های هوشمند به عنوان یک شرکت دانش بنیان اولین خط تولید چاپگرهای سه بعدی در ایران را راه اندازی کرده است و با توجه به نیاز صنایع و مصرف کنندگان محصولات خود را روانه بازار می کند.

چاپگر سه بعدی یکیاز فناوری های نو ظهور است و این قابلیت را ایجاد می کند که هر گونه جسم سه بعدی را با هر نوع پیچیدگی تولید کند و برای این کار لازم است تنها شکل مورد نظر در یکی از نرم افزارهای سه بعدی ساز طراحی و بعد آن را با متریال های مختلف چاپ کرد.

تمامیسازندگان و تولیدکنندگان صنعتی برای تست محصولات خود، نیاز به پیش تولید آن به منظور تکمیل و برطرف نمودن نقص های احتمالی دارند. امروزه چاپ سه بعدی این امکان را فراهم کرده که در کوتاه هترین زمان، کم ترین هزینه و صرف نظراز پیچیدگی های نمونه، پیش تولید را انجام دهند. برای این کار فرآیندهای مختلفی از چاپ سه بعدی وجود دارد که هر کدام از آنها در صنایع مختلف استفاده می شود و برای چاپ نمونه به وسیله هر کدام از این فرایندها نیازمند مدل سه بعدی نمونه، توسط نرم افزارهای سه بعدی سازی مانند CAD و یا اسکنرهای سه بعدی هستیم.

اساسکار این چاپگرها این است که فایل سه بعدی توسط نرم افزارها به لایه های مجزا تفکیک شده و توسط پرینتر قابل خواندن می شود سپس چاپگر به طراحی و ساخت لایه ها پرداخته و در نهایت نمونه مورد نظر ساخته می شود. فن آوری هایمتفاوتی از چاپ سه بعدی هستند که هر کدام با مواد اولیه مخصوص عملیات چاپ را انجام می دهند. این مواد می توانند از جنس پلاستیک، فلز، سرامیک و... باشند. درحال حاضر بیشترین کاربرد بازار جهنی از مواد پلاستکی است که معمولاً ABS و PLA مناسب  ترین آنها هستند.



چاپگر سه بعدی چگونه کار می کند؟

تفاوت تمامی پرینترهای سه بعدی در تکنولوژی و مواد مصرفی آنها است که آنها را از هم متمایز می کند. به عنوان مثال برخی پرینتر سه بعدی بر پایه پودر (نایلون، پلاستیک، سرامیک و فلز) که با استفاده از یک منبع حرارت نوری (لیزر) ذوب شده و سپس جامد می شوند و شکل نمونه مورد نظر را می گیرند عمل چاپ را انجام می دهند. در برخی دیگر رزین های پلیمری با استفاده از لیزر لایه به لایه سفت و سخت شده و شکل جامد به خود می گیرند.

جهش قطرات ریز از مواد به سطح پلت فرم نیز که بیانگر تکنولوژی جوهر افشان در چاپ دو بعدی هستند، در چاپ سه بعدی به عنوان تکنولوژی جهش چسب شناخته می شوند.

رایج ترین این تکنولوژی ها، روش FDM است که در آن مواد اولیه از جنس پلاستیک ABS و یا PLA به صورت رشته ای از طریق نازل دستگاه عبور کرده و پس از گرم  شدن عمل لایه سازی را انجام می دهد از آنجا که چاپ سه بعدی امکان ساخت مستقیم و دقیق قطعات را فراهم می کند می توان با این تکنولوژی اشیء پیچیده و با قابلیت های بسیار بالا را بدون نیاز به مونتاژ و در کمترین زمان تولید کرد.

با این حال یکی از مهمترین نکات اساسی تولیدی موفق با این دستگاه، طراحی بسیار دقیق نمونه ها می باشد و غیر از این عملیات مهم، آماده سازی فایل و همچنین تبدیل آن می تواند پیچیده و زمان بر باشد به ویژه برای قطعاتی که در طول فرآیند ساخت بسیار پیچیده هستند. با این حال بروز رسانی مستمر نرم افزار و ارتقاء آن می تواند به کاهش زمان و طول این روند کمک به سزایی کند. علاوه بر این پس از پایان کار چاپ بیشتر قطعات نیاز به پردازش دارند، این مرحله که شامل سنباده زدن، صیقل دادن، رنگ و یا دیگر نکات تکمیلی کار است، نیازمند زمان و مهارت بالایی است. و به طور خلاصه می توان گفت این تکنولوژیهم اکنون اینکار تنها با استفاده از متریال های معدودی قابل اجراست اما کار بر روی تولید با انواع متریال مختلف همچون فلزات، مواد خوراکی، مواد بیولوژیک و سایر اقلام نیز در مرحله تحقیق و توسعه است و در آینده ای نزدیک تحول بزرگی در فرآیند تولید ایجاد خواهد کرد.

ادامه مطلب ...

خرید پرینتر سه بعدی

تعداد شرکت هایی که پرینت سه بعدیتولید می کنند در طی چند سال به بیش از 500 عدد رسیده است که هر کدام پرینترهایی با تکنولوژی های مختلف و کاربردهای متفاوت تولید می کنند. پس برای خرید پرینتر سه بعدی حتی در ایران هم گزینه های بسیار زیادی دارید. برای این که درست تصمیم بگیرید نکات مهم پرینتر سه بعدی را به شما معرفی می کنیم:

 

  1. انواع پرینتر سه بعدی:

براساس این که پرینتر مدل ها را چگونه می سازد تکنولوژی های مختلفی برای پرینتر سه بعدی وجود دارد که در هر یک ماده مورد استفاده، هزینه خرید، دقت،سرعت پرینت و خیلی چیز های دیگر متفاوت خواهد بود. بهتر است که انواع پرینتر سه بعدیرا قبل از خرید بشناسید و نوع تکنولوژی مورد نظرتان را بهتر انتخاب کنید. برای این کار فقط باید روی شکل زیر کلیک کنید ما در صنعت بازار تکنولوژی های پرینت سه بعدی را برای شما جمع آوری کرده ایم.

 
ادامه مطلب ...

کاربرد پرینتر سه بعدی

کاربردهای پرینتر سه بعدی

 

تکنولوژی پرینت سه بعدی این امکان را  فراهم می کند تا  درعرض چند ساعت طرح روی کاغذ تبدیل

به قطعه واقعی شود. چاپگرهای سه بعدی و مواد مصرفی آنها به سرعت در حال تغییر و پیشرفت 

هستند. در ضمن پرینتر سه بعدی را در صنایع مختلفی می توان  بکار برد.

 

کاربرد واقعی پرینتر سه بعدی،  ساخت نمونه اولیه قبل از تولید انبوه می باشد.


تکنولوژی پرینت سه بعدی


در این  زمینه  کمک شایانی به تولید کنندگان می کند. در واقع قبل از اینکه  یک تولید کننده هزینه

گزافی جهت تهیه قالب بپردازد به کمک پرینتر سه بعدی نمونه یا نمونه های واقعی از طرحهای مورد

نظر را ایجاد کرده و آن را مستقیما" جهت مشاهده، آزمایش، تغییر و اصلاح به کار می برد. امکانات

این فرایند، انقلابی را در صنعت دنیا به وجود آورده است.

 

قطعه ایجاد شده توسط چاپگر سه بعدی، قابلیت اتصال، مونتاژ و عملکرد دارد.

مواد مصرفی دستگاه پرینتر دارای تنوع رنگ هستند اما قابلیت رنگ کاری جهت نیل به رنگ مورد

نظر نیز وجود دارد.همچنین می توان قطعات را آبکاری و قلاویزکاری کرد.  در ضمن نمونه پرینت شده

را می توان به عنوان قطعه یدکی و در بعضی موارد به عنوان نمونه اصلی به کار برد.

امروزه تقریبا" امکان نمونه سازی و چاپ همه چیز، از قطعات مورد استفاده در فضا یا اسباب بازی تا  

مواد خوراکی در صنعت آشپزی و شیرینی پزی به کمک این تکنولوژی وجود دارد. و البته در هر

 صنعت دستگاه و مواد مصرفی خاصی  استفاده می شود.

یکی از مهمترین کاربردهای پرینتر سه بعدی، در صنعت پزشکی است. به کمک  تکنولوژی  چاپ سه

بعدی جراحان و پزشکان می توانند طبق مشخصات فردی بیمار، عضو مورد نظر را از جنس پلاستیک

پرینت کنند و به عنوان ابزار در جراحی به کار گیرند. یا جهت آموزش به دانشجویان پزشکی استفاده کنند

تا آنها با تجربه و تخصص کامل ترباعث نجات جان انسانهای بیشتری شوند.

 

از خدمات پرینت سه بعدی می توان در تولید لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، تجهیزات

الکترونیکی، صنعت خودروسازی، معماری، هنر وماکت سازی، طلا و جواهر، مد و فشن، طراحی

داخلی، آشپزی و شیرینی پزی و ... بهره برد.

خدمات پرینت سه بعدی یا خرید پرینتر سه بعدی

اگر در کارتان به خدمات پرینت سه بعدی نیاز دارید. شما دو راه برای تامین آن دارید. می توانید از خدمات پرینت سه بعدی استفاده کنید یا به فکر خرید پرینتر سه بعدیباشید. هر کدام از این راه ها فواید خاص خودشان را دارند و شرکت های مختلفبسته به نیازشان ممکن است از یکی از این راه ها استفاده کنند. در اینجا دلایل 700 کاربر حرفه ای پرینتر سه بعدی مورد بررسی قرار گرفته است. که چرا از خدمات پرینت سه بعدی استفاده می کنند.

 

1. دسترسی به تجهیزات و فیلامنت های پیشرفته تر

در طی چند سال اخیر خدمات پرینت سه بعدی از نمونه سازی سریع از جنس فیلامنت پلاستیکی به سمت ارائه خدمات پرینت سه بعدیپیشرفته تر رشد کرده اند و از فیلامنت هایی با جنس های بسیار متنوع استفاده می کنند. مانند پرینت با فلز، کربن، تیتانیوم، فیلامنت های رسانا. در نتیجه استفاده از خدمات پرینت سه بعدی این امکان را برای افراد محیی می کند. در حالی که خرید پرینتر سه بعدی با این مشخصات ممکن است بسیار هزینه بر باشد. خرید پرینتر سه بعدی وقتی توجیه دارد که استفاده زیاد و خاصی از آن داشته باشید. برای مثال اگر به خرید پرینتر سه بعدی اقدام کنید و بخواهید تنوع زیادی از فیلامنت را استفاده کنید مجبور به خرید فیلامنت های مختلف علاوه بر خرید پرینتر سه بعدی می شوید در حالی که ممکن است استفاده کمی داشته باشید.

 

 2. ریسک مالی کمتر در استفاده از خدمات پرینت سه بعدی 

فروش پرینتر سه بعدی فقط فروش یک وسیله زدن آن در برق و استفاده از آن با زدن یک دکمه نیست. خرید پرینتر سه بعدی هزینه هایی مثل آموزش پرینتر سه بعدی، تعمیرات ، خرید تجهیزات پرینتر سه بعدی مانند فیلامنت یا نازل برای شما دارد. شاید استفاده از خدمات پرینت سه بعدی در مرحله اول و بعد از کسب کمی تجربه خرید پرینتر سه بعدی عاقلانه تر باشد.

 
ادامه مطلب ...

نحوه کار چاپگر سه بعدی

فرآیند پرینت سه بعدی خودکار است و بنابراین هر فرد مبتدی می‌تواند با آن کار کند. با این حال بسیاری از اتفاقات هنگام پرینت رخ می‌دهند که کاربر از آن بی‌اطلاع است. دراین قسمت با یک نمای کلی، اجزای مختلف یک پرینتر سه بعدی معمول را معرفی می‌کنیم.

۱- نرم‌افزار طراحی CAD فایل خروجی را با فرمت قابل پرینت سه بعدی به کاربر می‌دهد. فایل خروجی به صورت یک شبکه خطوط است که یک حجم سه‌ بعدی را محصور می‌کند.

۲- نرم‌افزار  چاپگر سه بعدی فایل سه‌بعدی خروجی را به صدها لایه دیجیتالی تبدیل می‌کند که هر یک از این لایه‌ها بعدا توسط پرینتر به عنوان خروجی پرینت می‌شوند.

۳- هرلایه روی لایه دیگر پرینت می‌شود تا مدل نهایی به دنیای واقعی وارد شود.

اجزای داخلی چاپگر سه بعدی

  • ۱- فیلتر هوای خودکار: این فیلتر تضمین می‌کند که کلیه ورودی‌ها داخل سلول‌های دستگاه باقی بمانند.
  • ۲- پلت چسبان کارتریج: ذرات پودر را به وضعیت جامد تبدیل می‌کند.
  • ۳- اتاق تولید: منطقه‌ای است که بخش‌های مختلف مدل در آن ساخته می‌شوند.
  • ۴- کارتریج: محل قرارگیری هدهای پرینت است.
  • ۵- کمپرسور: هوای فشرده را برای تکمیل قطعه‌های مختلف تولید می‌کند.
  • ۶- فیلتر باقی‌مانده‌ها: از ورود دیگر جامدات به مرحله بعد جلوگیری می‌کند تا ساخت بعدی بهتر صورت گیرد.
  • ۷- جعبه الکترونیک: یک بورد رایانه‌ای است که کلیه عملیات پرینتر را کنترل می‌کند.
  • ۸- گانتری: یک نوار افقی که در سرتاسر لایه‌های ساخت به جلو و عقب می‌رود.
  • ۹- هاپر: شامل پودری است که مدل از آن ایجاد می‌شود.
  • ۱۰- مخزن: چسباننده را از کارتریج جمع‌آوری می‌کند و منابع چسباننده را زیر گانتری قرار می‌دهد.
  • ۱۱- ایستگاه خدمات: به طور خودکار هدهای پرینتر را در مواقع مورد نیاز پاک می‌کند.
  • ۱۲- دریچه‌های خلاء: مغز سیستم پودرریزی، جمع‌آوری پودر از محفظه ساخت و سرریز را مدیریت می‌کند.
 
ادامه مطلب ...

آینده پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی: آینده بشر یا موجی گذرا

 

 اولین بار که با نحوه ی کار یک پرینتر سه بعدی آشنا شدید چه تصوری از آن داشتید؟ آیا فکر می کردید که " به نظر وسیله ی جالبی می رسد"؟ یا تصور می کردید "هر چیزی را می توان با این وسیله ساخت !؟"

 آیا چاپگرهای سه بعدی واقعا" ابزار کارآمدی هستند

 چه چیزی باعث می شود برخی ازتکنولوژی ها آنقدر فراگیر شوند در حالی که برخی دیگر را تنها می توان در کتاب تاریخ تکنولوژی یافت فاکتور های زیادی بر این قضیه تاثیر گذارند. برخیاز این فاکتور ها قابل اندازه گیری هم نیستند، مانند شانس و یا میزان محبوبیت در جامعه.تعدادی از تکنولوژی ها تنها به این دلیل منسوخ شدند که اززمان خود جلوتر بودند. اگر بستر لازم برای یک تکنولوژی وجود نداشته باشد، آنچنان پس زده می شود که با وجود کاربردی بودن، هیچ گاه به عرصه باز نمی گردد.


نمونه سازی توسط پرینتر سه بعدی

 

مهمترین کاربرد تکنولوژی پرینت سه بعدی نمونه سازی سریع  یا ( Rapid prototyping )  است.فلسفه ی ساخت نمونه ی اولیه این است که ایده هایمان را به واقعیت تبدیل کنیم، آنها را ببینیم و مورد آزمایش قرار دهیم سپس طرح اولیه را اصلاح نموده و دوباره نمونه بسازیم. این چرخه ی تولید یک محصول است و تا زمان رسیدن نتیجه مطلوب ادامه دارد. طراحان، خلاقان، مخترعین، هنرمندان و مهندسان همه از این شیوه یتولید استفاده می کنند.

در گذشته، طرح های اولیه را روی کاغذ آماده کرده، ماده ای را برای تولید نمونه اولیه انتخاب می کردند، چوب، فلز، پلاستیک و ... سپس زمان زیادی صرف ساخت این نمونه می گردید. پس از تست های مختلف، طرح دوباره بر روی کاغذ بر می گشت. در نهایت بعد از 3 یا4 بار ساخت نمونه اولیه، طراحان به نتیجه نسبتا" مطلوب می رسیدند. این پروسه چیزی در حدود یک سال طول می کشید. تنها چیزی که از دست می رفت زمان بود. به نظر شما ارزش زمان چه قدر است  ادامه مطلب ...

پرینتر سه بعدی و نمونه سازی قطعات

چه زمانی می توان پرینتر سه بعدی را برای نمونه سازی قطعات بکار برد

برای ساخت چه تعداد قطعه از فن آوری  پرینت سه بعدی استفاده کنیم ؟ ابعاد و اندازه قطعاتی که ساخت آنها با پرینترهای سه بعدیاقتصادی است چقدر است؟ قطعات پرینت شده از نظر عملکرد و قابلیت چه خصوصیاتی دارند؟ پیچیدگی  قطعاتی که می خواهیم چاپ کنیم چقدر می تواند باشد؟

این سوألات عموما" در نمونه سازی سریع قطعات و یا تولید با تیراژهای نه چندان زیاد زمان بر هستند.

 1- اندازه قطعات:

 معمولا" هزینه اصلی در پرینت سه بعدیقطعات را میزان مواد مصرفی و مدت زمان پرینت سه بعدی  تشکیل می دهد. اکثر چاپگرهای سه بعدی صنعتی دارای میزی با ابعاد 250*250 میلیمترمی باشند. در صورتی که اگرابعاد قطعه به اندازه ای باشد که بتوان تعدادی از آن را در یک میزجا داد، مدت زمان چاپ سه بعدی تا حدی کاهش یافته و هزینه پرینت کم می شود. از طرفی جهت پرینت سه بعدیقطعات بزرگ، باید آنها را در نرم افزار طراحی سه بعدی برش داده و هر جز راجداگانه نمونه سازی کرد و سپس اجزا را بهم متصل نمود که مسلما" این عمل کمی زمان بر خواهد بود. با درنظرگرفتن  این موارد به عنوان یک قانون کلی میتوان گفت عموما" چاپ سه بعدی قطعاتی که سایز آنها در حد یک توپ فوتبال است اقتصادی می باشد.  ادامه مطلب ...

اولین اثر هنری سه بعدی در فضا

خلق اولین اثر هنری سه بعدی در فضا

 

اولین اثر هنری که در خارج از کره زمین خلق شده در ایستگاه فضایی بین‌المللی و با استفاده از

چاپگرهای سه بعدی تولید شد. در ایستگاه فضایی نوعی چاپگر سه بعدی وجود دارد که بدون نیاز به

نیروی جاذبه کار می‌کند و فضانوردان به کمک آن تجهیزات و لوازم مورد نظرشان را تولید می‌کنند و

دیگر نیازی به انتظار کشیدن برای ارسال بعضی تجهیزات از زمین وجود ندارد. چندی پیش ناسا در

 اقدامی جالب اعلام کرد با استفاده از این برنامه قصد دارد در طرح موسوم به «ستاره خنده» اولین اثر

هنری را که در خارج از کره زمین تولید شده است در فضا رها کند. سرآغاز این اقدام، این بود که افراد

می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن «خنده» از قهقهه‌ و خندیدن‌هایشان صدابرداری کرده و امواج خنده آنها

به صورت طرح سه‌بعدی نمایش داده شود. تاکنون بیش از 100 هزار نفر طرح‌های ستاره خنده خود را

ارسال کرده‌اند. ناسا خنده فردی به نام ناتیا جین استانکو را که شهروند آمریکا است به عنوان خنده برتر

انتخاب کرده و طرح چاپ شده سه‌بعدی خنده وی در فضا تولید و منتشر شده است.