پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی | پرینت سه بعدی | چاپگر سه بعدی

پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی | پرینت سه بعدی | چاپگر سه بعدی

ساخت دارو با چاپگر سه بعدی

یکی از قابلیت‌های فوق العاده‌ی چاپگر سه بعدی در دنیای پزشکی ساخت ایمپلنت‌های ارزان، شخصی و دقیقا متناسب با آناتومی شخص بیمار است. پژوهشگران دانشگاه Louisiana Tech این فناوری را توسعه داده‌اند که می‌توان با استفاده از آن داروهای مبارزه با سرطان یا آنتی بیوتیک‌ها را به شکلی کاملا هدفمند به صورت ایمپلنت در آورد و مورد استفادهقرار داد.

 

این تیم این محصول را دانه‌های آنتی بیوتیک می‌خواند. این ایمپلنت‌ها معمولا به وسیله‌ی سیمان استخوانی ساخته می‌شوند که جراح آن‌ها را در حین عمل به کمک دستان خود شکل می‌دهد، یکی از مشکلات این ایمپلنت‌ها این است که به طورخود بخودی در بدن متلاشی نمی شوند و برای خارج کردن آن‌ها به جراحی دیگری نیاز است.

 با توسعه‌ی میله‌های مخصوص دارورسانی برای چاپگرهای سه بعدی این گروه توانست با استفاده از یک چاپگر سه بعدی معمولی دانه‌های آنتی بیوتیک جدید و بهبود یافته‌ای را تولید کند. استفادهاز این میله‌های جدید برای چاپ به این معنا است که می‌توان آن‌ها را به راحتی با استفاده از داروهای شیمی درمانی یا آنتی بیوتیک‌ها پر کرد و جهت اهداف درمانی استفاده کرد. پلاستیک به کار رفته در آن نیز پس از مدتی خودبخود در بدن تخریب و جذب می‌شود و نیاز به جراحی‌های بعدی را از بین می‌برد.

 

هماکنون قرار دادن افزودنی‌های دیگر در پلاستیک‌ها نیاز به امکانات صنعتی وسیع و پیشرفته‌ای دارد تا بتوان از پخش مناسب افزودنی در ماده مطمئن شد. اما با استفاده از روش ابداعی تیم دکتر دیوید میلز می‌توان در ابعادی در حدیک میز از پخش مناسب و مطلوب افزودنی‌ها در پلاستیک به شیوه‌ی دلخواه محققان مطمئن شد که در نوع خود اولین در جهان به شمار می‌آید.

 علاوهبر این، دانه‌های چاپ شده به طور نسبی توخالی هستند که این فضای بیشتری رابرای بارگذاری بیشتر دارو به روشی کنترل شده در اختیار پزشکان قرار می‌دهدضمن اینکه به دلیل هدفمند بودن رسانش دارو در این دانه‌ها، از آسیب‌های وارده به سایر اعضای بدن همچون کلیه یا کبد نیز جلوگیری می‌شود.

 بهگفته‌ی این تیم این فناوری می‌تواند روشی جدید و بهینه برای مبارزه با بیماری‌های در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار دهد. یکی از بزرگترین مزایای این فناوری این است که می‌توان آن را با استفاده از چاپگر سه بعدی معمولی در هر کجای جهان مورد استفاده قرار داد.

شرکت پیشگام فناوران آرکا

شرکتپیشگام فناوران آرکا از سال 1388 فعالیت خود را در زمینه های ذیل آغاز نمود:
    1. ارائه خدمات پرینت سه بعدی و نمونه سازی سریع
    2. ارائه خدمات مهندسی معکوس و طراحی محصول
    3. فروش پرینتر سه بعدی و فیلامنت های مصرفی این دستگاه ها

1-ارائه خدمات پرینت سه بعدی و نمونه سازی سریع

شرکتپیشگام فناوران آرکابادر اختیار داشتن انواع دستگاه های نمونه سازی سریع و پرینترهای 3  بعدی صنعتی   ( SLS ، Objet ، Dimension ، TierTime  ، Zbot  و UP ) ارائه دهندهخدمات نمونه سازی سریع با قابلیت ها و مشخصات منحصر به فرد می باشد .
هر یک از پرینتر ها از نظر دقت ابعادی ،دقت هندسی ، صافی سطح ، مواد مصرفی ، استحکام ، خواص حرارتی و …. دارای مشخص های منحصر به خود می باشد .

مشخصه بارز این شرکت در خدمات ارائه شده عبارت است از :

  • رعایت اصول مهندسی
  • استفاده از پرینترهای سه بعدی صنعتی منحصر به فرد
  • ارائه خدمات باکیفیت با مناسبترین قیمت ها

 

ادامه مطلب ...

پرینترهای سه بعدی

پرینترهای سه بعدی

آیا تا به حال شده که با دیدن یکی از ابزارهایی که به کمک فناوری خلق شده‌اند و ما هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم، از خودتان بپرسید که اصلا این فناوری چطور طراحی و ساخته شده است؟ در این قسمت از این سری مقالات به
پرینترهای سه بعدی می‌پردازیم.

حتی بهترین هنرمندان خبره در هنر پرینتر سه بعدی همیشه تلاش در این دارند که اشیاء سه بعدی را که خلق می‌کنند هر چه بیشتر به واقعیت طبیعی جسم مورد نظرشان نزدیک باشد. در بیشتر موارد در مقوله‌های هنری این مساله چندان هم مهم نیست، اما اگر صحبت از تجارت و تولید و توسعه محصولات جدید پیش بیاید آن‌وقت دیگر مدلی را که شما از تولید جدید به مشتریان نشان می‌دهید باید کاملا مطابق با تمام ویژگی‌هایی باشد که برای آن محصول خاص تعریف کرده‌اید.

 

برای یک مسئول روابط عمومی در یک شرکت در هنگام معرفی محصول جدید هیچ چیزی بهتر از یک ماکت کوچک کاملا منطبق با ویژگی‌های تعریف شده آن نمی‌تواند کار ساز باشد. اما تا مدتی پیش در این امر مشکلات زیادی وجود داشت. نخست آن‌که درست کردن مدل‌های سه بعدی نزدیک به واقعیت زمان زیادی را می‌گرفت. علاوه بر این‌ این نوع ماکت‌ها بسیار هزینه‌ بر بودند. اما تکنولوژی هم در این مورد به کمک تجارت آمد و با انواع پرینترهای سه بعدی این مشکلات حل شد.

  ادامه مطلب ...

روش سفارش پرینت

روش و مراحل سفارش پرینت سه بعدی در شرکت  “ پیشگام فناوران آرکا  “به شرح ذیل می باشد :                                 ravesh-sefaresh-p
  • ارسال فایل سه بعدیCAD توسط مشتری شما می توانید فایل خود را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ما ایمیل نمایید .
    آدرس های ایمیل شرکت آرکا عبارتند از :
info@arka-co.com
arka.iran@yahoo.com
مشخصات فایل ارسال شده : الف)  فرمت فایل STP یا STEP
تقریبا همه نرم افزارهای طراحی سه بعدی قابلیت ذخیره فایل با فرمت STP (یا STEP ) را دارا می باشند ، ولی اگر شما از نرم افزاری استفاده می کنید که قادر به دخیره فایل با این فرمت نمی باشد، یا فایلتان را به نرم افزار دیگری که این قابلیت را ئارئ منتقل کنید و یا فایل را با فرمت STL دخیره کنید.
ب) ساختار فایل باید Solid
به عبارتی سطوح تشکیل دهنده مدل سه بعدیباید به هم کاملا متصل باشند طوری که بین آن ها gap یا فضای خالی نباشد و همچنین اضافه هم نباشند (کاملا Trim شده باشند) .
اکثر نرم افزار های طراحی سه بعدی دارای قابلیت بررسی فایل از نظر بسته بودن سطح را دارا می باشند  .
  • ارسال پیش فاکتور توسط شرکت آرکا
پس از بررسی مدل سه بعدی ارسال شده توسطمشتری و آنالیز آن با نرم افزارهای چاپگر سه بعدی ، میزان مصرف مواد و مدتزمان آماده شدن کار مشخص شده و پیش فاکتور برای مشتری ارسال می شود .
پیش فاکتور شامل هزینه ساخت قطعه و شرایط پرداخت، زمان تحویل قطعه، تکنولوژی    ساخت، و بعضی اطلاعات مورد نیاز  مشتری می باشد.
  • شروع ساخت قطعه پس از دریافت پیش پرداخت
قطعات درخواستی در سایز های معمولی (در حد یک مکعب 50 سانتیمتری ) در مدت 2 تا 4 روز کاری ساخته خواهد شد.
در صورتی که سایز قطعات بزرگ باشد ( بزرگتر از مکعب 50 سانتیمتری ) در مدت 1 هفته تا 10 روز کاری پرینت سه بعدی خواهد شد.

 تحویل قطعه به مشتری و تسویه حساب

قطعه پرینت شده پس از تسویه حساب تحویل مشتری می گردد.
لازم به ذکر است که قطعات پرینت شده دارای قابلیت چسباندن،رنگ آمیزی،آب بندی، قلاویزکاری و سوراخ کاری می باشند.

پرینتر سه بعدی یا خدمات پرینت سه بعدی

پرینتر سه بعدی یا خدمات پرینت سه بعدی

آیا پرینتر سه بعدی بخریم یا از خدمات پرینت سه بعدی استفاده کنیم؟

 

قبلاً گزینه های زیادی برای پرینترهای سه بعدی هم از نظر تکنولوژی های استفاده شده و هم در مورد قیمتها همانند امروز وجود نداشته است و این موضوع برای خدمات پرینتر سه بعدی نیز قابل بیان می باشد.

شرکتهای قدیمی زیادی در تلاش هستند تا بین تکنولوژی نمونه سازی سریع و یا پرینتر سه بعدی و افرادی که به هر دلیلی پرینتر سه بعدی در اختیار ندارند اتصال تنگاتنگی بر قرار نمایند. این نوع خدمات که به خدمات پرینت سه بعدی معروف می باشند به سرعت در حال افزایش هستند و در حال آماده شدن برای هر نوع خدمات و سرویسی می باشند.

می توان گفت که این مشتری است که نوع خدمات دریافتی را با توجه به قیمت و شرایط کاری مشخص می نماید. بطور کلی هیچ کس فکر نمی کرد که پرینترهای سه بعدی به این سرعت رشد نمایند و امکان دسترسی به خدمات پرینت سه بعدی به این راحتی وجود داشته باشد.

در هنگام مقایسه قیمت خدمات پرینترهای سه بعدی با قیمت خرید یک دستگاه پرینتر سه بعدی این سوال به ذهن می رسد که کدام را باید انتخاب نمود؟ آیا باید پرینتر را خریداری کرد و یا اینکه از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی استفاده نمود؟

سال گذشته، یک شرکت ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی شروع به بررسی عمیق این موضوع نمود و نتایج آن را در قالب یک مقاله منتشر نمود. با توجه به حرکت بسیار سریع و رو به جلوی نمونه سازی سریع، این شرکت اقدام به بررسی دوباره این موضوع در سال 2015 نمود و در نهایت نتایج را منتشر نمود.

این شرکت در وبلاگ خود بیان می کند که ” حدود یک سال از بررسی مسئله هزینه استفاده ابتدایی و یا حرفه ای از چاپگرهای سه بعدی گذشته است. در نتیجه این شرکت تصمیم به بروزرسانی و تصحیح نتایج بدست آمده در سال جاری گرفت.”

جهت دسترسی به نتایج عادلانه و قابل مقایسه با نتایج سال قبل ، شرکت از همان مدلهای سه بعدی جهت بررسی زمان و هزینه خدمات پرینت سه بعدی استفاده نمود. همچنین این شرکت از همان مدل پرینتر سه بعدی مشابه سال قبل جهت این بررسی استفاده نمود.

برای محاسبه هزینه پرینت قطعات ساده، تیم مطالعه کننده سه موضوع متفاوت را برای یک دوره سه ساله در نظر گرفتند. موارد مورد بررسی قرار گرفته عبارتند از: قیمت کنونی پرینترهای سه بعدی، هزینه تعمیرات و نگهداری، هزینه تامین قطعات یدکی در یک دوره سه ساله، قیمت مواد مصرفی و حقوق ماهانه اپراتور پرینتر سه بعدی

  ادامه مطلب ...

خرید چاپگر سه بعدی

قطعا همه ما از دستگاهی که بتواند هر شیء سه بعدی ای را بسازد، استقبال می کنیم. در حال حاضر چاپگرهای سه بعدی ای وجود دارند که قابلیت ساخت اشیاء مورد نظرمان از پلاستیک یا مواد دیگر را دارند، و این ابزارها هر روز با کاهش بیشتر قیمت مواجه می شوند.

در چند سال اخیر توجه زیادی به چاپگر سه بعدی شده. اما هدف شرکت های تولید کننده اینگونه چاپگرها این است که این ابزار همه گیر شده و در همه خانه ها وجود داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات دقیق و کامل ، به شما پیشنهاد می کنیم با کارشناسان شرکت “پیشگام فن آوران آرکا ” مشاوره نمایید و پرینتری را برای خرید انتخاب کنید که در عمل پاسحگوی نیاز شما باشد .

پارامتر های مهم در انتخاب یک پرینتر سه بعدی :

قیمت چاپگرهای سه بعدی چقدر است؟

قیمت چاپگر سه بعدی عاملی بسیار تعیین کننده می باشد . امروزه چاپگرهای سه بعدی خانگی دارای قیمت های از 300 دلار تا 3000 دلار می باشند در حالی که قیمت پرینترهای سه بعدی صنعتی تا چند صد هزار دلار می باشد . شما ممکن است حتی در فروشگاه های اینترنتی انواع بسیار ارزان پرینتر سه بعدی و حتیپرینتر سه بعدی که به صورت کیت عرضه می شود را بیابید ، ولی باید قابلیت های آن را با نیازهای خود بسنجید .

متاسفانه پارامترهای مهم در انتخاب پرینتر سه بعدی هنوز در کشور ما به درستی شناخته نشده است و بسیاری از فروشندگان این چاپگرها دانسته یا ندانسته مشتری را به درستی ار توانمندی پرینتر سه بعدی که به او می فروشند آگاه نمی سازند .  ادامه مطلب ...

فروش پرینترهای سه بعدی

چاپگرهای سه بعدی فروخته شده توسط  شرکت  پیشگام فناوران آرکا " جزو دستگاه های صنعتی بوده و قابلیت پرینت قطعات با مشخصات منحصر به فردی را دارا می باشند.نظر به سابقه درخشان این شرکت به عنوان اولین شرکت خصوصی تاسیس شده در ایران در زمینه ارائه خدمات پرینت سه بعدی و فروش پرینترهای سه بعدی ، پشتیبانی فنی مشتریان از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به بهترین نحو ارائه می شود.

مشخصات منحصر به فرد محصولات ارائه شده عبارتند از:

شرکت "  پیشگام فناوران آرکا " نماینده رسمی و انحصاری فروش پرینتر سه بعدی شرکت های Zbot  و TierTimeدر ایران  می باشد.کلیه پرینترهای سه بعدی فروخته شده توسط این شرکت دارایگارانتی  و خدمات پس از فروش بوده و  آموزش رایگان ، پشتیبانی فنی ، تامینمواد مصرفی و سایر تجهیزات مورد استفاده در چاپگرهای سه بعدی توسط این شرکت ارائه می گردد.

untitled-4

 
ادامه مطلب ...

چاپگر سه بعدی یا پرینتر سه بعدی

چاپگر سه بعدی یا پرینتر سه بعدی

پرینترهای سه بعدیکه چندی است در میان زندگی و تکنولوژی های مورد استفاده افراد جایگاه مهمیپیدا کرده اند ، کاربرد بسیار زیادی در زندگی افراد دارند . پرینتر معمولی(یا دو بعدی ) وسیله برای چاپ اطلاعات و تصویر بر روی کاغذ می باشد که گاهی به صورت رنگی و لیزری و گاهی به صورت سوزنی و قدیمی تر می باشد.

1

اما پرینتر سه بعدی( 3d Printer ) پرینتری بسیار جالب می باشد که با استفاده از مواد مختلف که عموما از گروه پلیمرها یا ترکیب گروهی از مواد می باشد می توانند تمامی تصویر های مورد نظر شما را به صورت سه بعدی ساخته و تحویل شما دهد. چاپگرهای سه بعدی که این روز ها بازار بسیار پر رونق و قیمت بسیار بالایی دارند همگان را متعجب کرده اند. در نمایشگاه های صنعتی همه ساله انواع متنوعی از پرینترهای سه بعدی به مردم معرفی می شود که فن آوری به کار رفته در هر یک متفاوت بوده و در آن ها از مواد مختلف برای چاپ سه بعدی قطعات استفاده می شود . همچنین سرعت پرینت چاپگر سه بعدی همواره در حال افزایش بوده و سعی می شود با به کارگیری فناوری های جدیدتر کیفیت پرینت سه بعدی افزایش یابد .

 پرینتر سه بعدی عموما در دو رده صنعتی و خانگی عرضه می گردند . دستگاههای نمونه سازی صنعتیاز فن آوری های پیشرفته تری استفاده می کنند و قابلیت آن ها برای ساخت قطعات صنعتی بسیار مناسب می باشد در حالی که پرینترهای خانگی دارای قیمت بسیار پایین تر و قابلیت کم تر می باشند .

  ادامه مطلب ...

فناوری پرینتر سه بعدی

استفاده از تکنولوژی پرینتر سه‌ بعدی شاید در آینده دور دیگر مجبور به خرید کالا از فروشگاه نباشید و بتوانید هر آنچه را نیاز دارید، بسازید. اما به راستی این تکنولوژی تا چه اندازه می‌تواند خود را با واقعیت الگوهای طبیعی وفق دهد؟
ظرف سال های اخیر، چاپگر سه بعدی و نمونه سازی سریع جایگاه مهمی در زندگی انسان پیدا کرده است .
انتظار  عموم از این تکنیک جدید ساخت هر چه بیشتر وسایل معمول پزشکی، اسلحه های دست ساز و حتی تهیه یک پیتزای خوراکی است. پرینترهای سه بعدی می توانند با استفاده از طرح های کامپیوتری، نمونه های سه بعدی واقعی اجسام را بسازند. اما امروزه انتظار دانشمندان از این تکنولوژی انتظار دیگری است .
هماهنگی تکنولوژی با الگوهای طبیعی

 
ژانین بنیوس، یک بیولوژیست متخصص در رشته بیومیمتیک است. اساس علم بیومیمتیک طراحی سیستم های مدرن با استفاده از الگوهای طبیعی بیولوژیکی است. طراحی هواپیماها براساس فرم بدن پرندگان، ساخت زیردریایی ها با استفاده از الگوی زیر آب رفتن حیوانات آبزی و در نهایت طراحی رادارها با استفاده از سیستم فوق پیشرفته خفاش ها، نمونه هایی از کاربرد این علم در دنیای رو به پیشرفت امروز است. دکتر بنیوس در زمینه علم بیومیمتیک تاکنون گام های مثبت و موثری برداشته است.

وی که موفق به کسب جوایز ارزنده ای نظیر جایزه اصول اخلاقی زیست محیطی ریچل کارسون شده، در زمینه استفاده از پرینتر سه بعدی می گوید: «این نوآوری در عین فرصت می تواند خطرناک هم باشد.» این متخصص در عین حال امیدوار است این فناوری بتواند از پروسه های طبیعی بخوبی الگوبرداری کند. فناوری پرینترهای سه بعدی در حال حاظر در ابتدای مسیر توسعه قرار دارد ، اما در آینده ای نزدیک صرف نظر از هزینه ، شاهد توسعه روز افزون پرینتر سه بعدی خواهیم بود .

  ادامه مطلب ...

نمونه سازی با پرینتر سه بعدی

نمونه سازی سریع یکی از مشاغل ایجاد شده توسط پرینتر سه بعدی می باشد که در حال حاضر شغلی پر سود و البته با مشکلات مخصوص به خود در ایران میباشد.

اگر یکی از مشتریان نمونه سازی سریع قصد داشته باشد قطعه ای را به یکی از مراکز نمونه سازی، جهت چاپ سه بعدی بسپارد با  یک مشکل بسیار بزرگ مواجه می­شود و آن تفاوت بالای قیمت دهی شرکتهای فعال در این زمینه می­باشد.    22

بعضی از شرکتها بصورت ساعتی قیمت می­دهند و برخی دیگر فایل سه بعدی را برای برآورد قیمت نیاز دارند. اما نهایتا مشتری خدمات چاپ سه بعدی از یک شرکت قیمتی مثلا یکصد هزار تومان می­گیرد و از شرکت دیگری قیمتی حدود پانصد هزار تومان! دلیل چنین تفاوتی چیست؟

اگر در اینترنت جستجو کنید متوجه می­شوید دستگاههایی که به عنوان چاپگر سه بعدی ارائه می­شوند دارای قیمتهای بسیار متفاوتی هستند. این قیمتها از حدود دویست دلار تا چند صد هزار دلار متغیر است. همچنین مواد مصرفی در این دستگاهها دارای شرایط مشابهی می­باشد.

بدیهی است دستگاههای پرینت سه بعدی با قیمت بالا قطعات با کیفیت و دقت بالاتری را می­سازند.

متاسفانه در ایران دستگاههای پرینتر سه بعدی با قیمت پایین و با نامهای تجاری ناشناخته زیاد می­باشد. این دستگاههای بی کیفیت امکان ساخت قطعات با کیفیت مناسب را ندارند. لذا علی رغم پرداخت وجه قابل توجه توسط مشتری، قطعات با کیفیت مورد نظر تحویل ایشان نمی­گردد و باعث ایجاد بدبینی نسبت به شرکتهای فعال در این زمینه شده است. 
ادامه مطلب ...